כיתות חוץ של גן וצליל – כי יש דברים שרואים רק בחוץ! בכיתות החוץ שלנו לומדים דרך החושים, מפעילים את הדמיון, ומעלים את הדימוי העצמי.
אאוטסייד? זה הכי אין
לילדים רבים קשה לעתים לשבת בכיתה. יום הלימודים בישראל ובעולם המערבי, כולל הפסקות קצרות יחסית. הישיבה הממושכת במרחב סגור מקשה על הריכוז ויוצרת נמנמת.
בחוץ החושים מתחדדים. הכל רענן יותר, מזמין יותר. לילדים כיף ללמוד בחוץ. זה מצריך מאמץ מסוים מצד המורים, אבל המאמץ משתלם: כשהילדים נהנים הם גם מקשיבים, פעילים – וקולטים את החומר הרבה יותר טוב.
גן וצליל מציעה כיתות חוץ אולטימטיביות: מרחבי למידה אטרקטיביים וקסומים, שהילדים רק מחכים לשבת וללמוד בהם.
ילדים מנגנים הם ילדים חכמים
גן וצליל מציעה לבתי ספר ולגנים כיתות חוץ מגוונות ואטרקטיביות. העיצוב המדהים, הצבעוני והעדכני קוסם לילדים ויוצר מוטיבציה אדירה ללמידה. בכיתות שלנו אפשר לקיים שיעורי מוסיקה ושעות חברה וגיבוש. השיעורים האלו תורמים לא רק פאן, אלא מגוון גדול של מיומנויות חשובות: הילדים לומדים לפתח מיומנויות קריאה כדי לקרוא את השירים, מיומנות פעל וחדל בנגינת המוסיקה, תחושת זמן בתשומת לב לקצב השיר, ואפילו הבנה כמותית לגבי הרווחים בין הצלילים. ההשפעה הקוגניטיבית החיובית שיש ללמידת מוסיקה בגיל צעיר זכתה למחקרים רבים ומכונה ‘אפקט מוצרט’.
למידה בחוץ – הכל חוץ מלמידה רגילה
בשנים האחרונות מערכת החינוך עושה מאמצים רבים כדי להפוך את הלמידה לנגישה יותר ויותר עבור תלמידים שונים. יש מי שנהנים מהלמידה במסגרת הסטנדרטית: הרצאה פרונטלית, מלווה בכיתוב על הלוח ולאחריה שאלות ותרגול. אבל יש ילדים שמתאימים לדרכי למידה שונות: למידה עצמאית יותר, או סמלים לא מילוליים.
בגן וצליל, את המילים מחליפים הצבעים והצלילים. כל מקש מסומן בצבע, כל מקש מפיק צליל. כל הלמידה מתרחשת דרך החושים, וכך מאפשרת גם לילדים שמתקשים עם הלמידה המילולית למצוא את הדרך ללמוד, להתקדם ולהוכיח שהם יכולים.
מיומנויות חברתיות
אבל בכיתות החוץ לא מפתחים רק את האינטליגנציה אלא גם את ההתנהגות. דווקא בחוץ, מקום בו הגבולות מתערערים, אפשר לנצל את ההתלהבות והקסם של הילדים ולשים גבולות, באווירה רגועה וחיובית. בנוסף, הלמידה בחוץ מאפשרת הזדמנויות לילדים נוספים לבוא לידי ביטוי: אלו שלא תמיד מתבלטים בתוך הכיתה.